Ana içeriğe atla

Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBU) Yabancı Diller Yüksekokulu (YDY) Program Geliştirme Ofisi dört seviyeden oluşan İngilizce eğitiminin ana hedeflerini ve alt amaçlarını GSE ve CEFR’a atıfta bulunarak belirler ve bu amaçları gerçekleştirmek için gerekli düzenlemeleri yapar. Bu düzenlemeler (1) her seviye için öğretmenlerin haftalık amaçları ve açıklamaları takip edebilecekleri haftalık programların hazırlanmasını, (2) bir akademik yıl içerisinde İngilizce eğitimini destekleyecek eğitim materyallerinin seçimini ve gerekirse üretimini içerir.

Program Geliştirme Ofisi yukarıda bahsedilen hedefleri gerçekleştirmek için;

  • düzenli ihtiyaç analizleri yapar,
  • haftalık programlarda gerekli düzenlemeleri yapar,
  • eğitim materyallerini seçer ve hazırlar,
  • programı destekleyici ek materyaller üretir; bu materyallerin öğrencilere ulaşmasını sağlar,
  • dijital platformda öğrencilerin yaptığı çalışmaları takip ederek onların gelişimini izler,
  • farklı seviyelerde ders veren öğretim görevlileri ile haftalık toplantılar düzenler ve diğer birimlerle de benzer toplantılarla bilgi alışverişinde bulunur. Özellikle Sınav Geliştirme Ofisi ile program ve sınavların uyumu açısından ortak çalışma içerisinde bulunur. Bu toplantılarda Program Geliştirme Ofisi daha önceden belirlenen amaç ve etkinliklerin hedeflerine ne kadar ulaştığı ile ilgili dönütler alır. Bu toplantılar aracılığı ile birim bir seviyeden diğerine bilişsel anlamda rahat geçişler yapıldığından emin olur.
  • Aynı şekilde her bir periyot sonunda farklı seviyelerde ders veren öğretim görevlilerinden ve o seviyede programa devam etmiş öğrencilerden programla ile dönüt alıp, gerekli iyileştirme ve düzenlemeleri yapar.

Bunlara ek olarak, Program Geliştirme Ofisi öğrencilerin İngilizceyi hem akademik hayatta hem de günlük yaşamda kullanmaları için gerekli olan kaynakları sağlar. Okuma ve dinleme gibi algılama becerilerin ve yazma ve konuşma gibi üretken dil becerileri dışında, öğrencilerin kelime ve dilbilgisi gibi dil içerikleri ile ilgili pratik yapabilecekleri aktiviteler hazırlar.

Program_geliştirme

ÖĞRETİM İLKELERİ

Müfredat felsefesi ve etkili öğretim kriterleri göz önünde bulundurulduğunda, öğretim ilkelerimiz öğrencilere gerekli dil becerileri ve akademik yeterlilikleri kazandırmayı amaçlayan öğrenci odaklı ve kalite odaklı uygulamalardan oluşmaktadır. Bu felsefe doğrultusunda öğretmenlerden, öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma olmak üzere dört temel dil becerisini geliştirmenin yanı sıra dilbilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz alanlarında da ilerlemelerine yardımcı olmaları beklenmektedir. Bu hedefe ulaşmak için dersler, CEFR (Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programı) ile uyumlu, açıkça tanımlanmış hedeflerle planlanmalı; uygulamada tutarlı, zamanlaması iyi ayarlanmış aşamalarla yapılandırılarak pratik, yansıtma ve değerlendirme fırsatları sunmalıdır. Ayrıca, öğretim; öğrencilerin motivasyon, ilgi alanları ve yeterlik düzeylerindeki farklılıkları dikkate alacak şekilde farklılaştırılmalıdır. Sınıf içi uygulamalarda aktif öğrenci katılımı ve sorumluluğu ön planda tutulmalı; öğretmenlerin ise sürekli olarak öğrenci gelişimini izlemeleri, etkileşim kalıplarını bilinçli bir şekilde yönetmeleri ve öğretmen-konuşma ile öğrenci-konuşma süreleri arasında etkili bir denge sağlamaları beklenmektedir. Bununla birlikte, öğretmenler öğrencilere seçim şansı sunarak ve uygun durumlarda öğrenci özerkliğini destekleyerek bağımsız öğrenmeyi teşvik etmeye özendirilmektedir. Öğretim aynı zamanda öğrencilerin sosyal ve duygusal ihtiyaçlarını da kapsamalı; destekleyici ve motive edici bir sınıf ortamı yaratılmalıdır. Geribildirim uygulamaları ise yalnızca hata düzeltmeyle sınırlı kalmamalı; olumlu pekiştirmeyi de kapsayarak öğrencilerin güçlü yönlerini ve gelişime açık alanlarını vurgulamalıdır. Uygun olduğunda, öğrenciler akran değerlendirmesi ve yansıtıcı öğrenme süreçlerine dâhil edilmelidir. Son olarak, 21. yüzyıl becerilerini geliştirme hedefimiz doğrultusunda öğretmenlerden, sınıf içi uygulamalara dijital araçları entegre ederek etkileşimi, iş birliğini ve öğrenci özerkliğini artırmaları; böylece ortak bir mesleki çerçeve ve öğretim kalitesinde süreklilik sağlamaları beklenmektedir.

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.